2004-12-21

理財教育(一)

早兩天偶然看見某電視節目談論
一些家長怎教小朋友「理財」這個高深的課題

或許現在的小朋友真的太幸福了
其中一個做實例的小學生小妹妹令我很深刻

做母親的每星期會放五棟八元的硬幣在電視頂
教女兒每天拿八元作零用錢,交通費則用八達通
記者就跟她返一天學,看看她怎用那八元
小妹妹不喜歡飲水,在第一個小息就用五元買了罐可樂飲
之後在第二個小息,就用八達通買了3.5元的紙包飲品請好朋友
轉頭又自己用八達通買多一包給自己....
放學後,又沒有立即用家,用八達通坐車去區內的大商場逛街
先去老麥買了兩元的雪糕食,跟住去行玩具店
看著一盒愛不惜手的$299高達模型唔想放低....
跟住同記者講︰以前自己喜歡甚麼爸媽都會立即買,但今次.....
原來今次媽媽要她自己儲錢買,她自己計過數
要買299的高達,她差不多要四十日唔買野先儲到
她直言覺得好辛苦兼冇可能.......
如是者,到她見到媽媽時,她的零用錢還餘下一元...
但其實她已偷雞在八達通用多了近十元!
為人母親的,得知後既擔心又無奈....
擔心的是女兒那麼細就亂用錢,無奈的是不用八達通又不行

某天,女兒的小學舉行「貧富宴」,母親和女兒一起參加
當然,抽到做富有人家可以食自助餐的只有少數,
其他人只可作一天窮人,每人只可選一個番薯或一個麵包
當場看見好多抽了作窮人的小弟弟小妹妹哭了出來.....
「我唔想做窮人,我要食自助餐」是一個哭得雙眼通紅的小朋友對著鏡頭說的
同樣,那個小妹妹亦是抽中做窮人,選了一個麵包給自己及一個蕃薯給媽媽
看著她扁扁咀的食麵包喝清水,媽媽為了令她更了解貧富宴的意義
所以決定當天到晚餐前都不會買任何零食給她
於是,小妹妹更顯得悶悶不樂,和母親有以下的對話︰

母︰怎樣?對這餐有甚麼感覺?
女︰好慘,要食麵包,仲要係難食的麵包...(扁咀)
母︰如果餐餐都要咁食您會點呀?
女︰我會偷偷地去買野食....
母︰如果有得買野食呢?
女︰咁去買汽水,買著片,買雪糕啦....
母︰(苦笑)如果冇錢呢?冇錢買咁點?
女︰咁咪用八達通lor....
母︰......如果八達通都冇錢呢?
女︰.................
母︰冇得問人拿錢借錢喎....
女︰.....冇理由o既,點會咁架.....(扁咀)
母︰(開始說教)?!其實唔係個個人都好似您咁幸福....(下刪數十字)
女︰....唔好講啦...(欲哭狀)
母︰(繼續說教)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
女︰(忍唔住邊哭邊說)唔好講啦,唔會咁架,夠啦,我唔想聽這些呀.....

*************************************
看到這兒,大家有甚麼感覺呢?......
還有第二個案例的,連埋我的感覺下次再寫....

0 留言: